środa, 16 listopada 2022

NIEBIESKO-ŻÓŁTE PRZEBUDZENIE

 


widzisz ojcze

uczyłeś że modlitwa przybliża niebo

a ja teraz błądzę

obudziłem się bardziej stary niż ty

zapewnie szósta rano wtorek lub środa

nie podpowie mi tego ścienny kalendarz

bo nie ma już ściany

czas zawieszony w strzępach zegara

pozbawiony wody i pokarmu

także powoli się kończy


jeśli bóg zechce mnie dostrzec

ma teraz o wiele łatwiej

ja go nie widzę patrzę w górę tylko dlatego

że zawyły syreny


pośród przysypanych gruzem książek

poradnik „jak pozbyć się lęków w siedem dni”

dopalają się ostatnie kartki

niepotrzebna mi ta książka ojcze

zaledwie w trzy dni  nauczyłem się

przyznawać głośno do strachu

boję się

boję


a modlitwa… nawet jeśli

to raczej bezradność

ludzkie i nieludzkie słowa

ludzkie i nieludzkie groby

bezludne wyspy   


widzisz ojcze

nie tego mnie uczyłeś



Brak komentarzy: