sobota, 25 kwietnia 2020

Niezakazane piosenki


Covery czasów zarazy


1/.
Jolka, Jolka, pamiętasz
lato ze snu,
gdy pisałaś: 'tak mi źle'.
Tamta skarga jak echo
powraca znów,
czas zarazy
to czas suchych łez.

Dziecko kaszle za ścianą,
kruche jak ptak,
niechaj Bóg wyprostuje mu sny!
Niech wygasi dla niego
korony czas,
tak okrutny, bezduszny i zły.






2/.


O mnie się nie martw,
o mnie się nie martw,
ja sobie radę dam.
Kupię maseczkę,
walnę lufeczkę
oleję syf i chłam.

Jeśli chcesz wiedzieć,
zmartwień bez liku
tylko przez ciebie mam.
Spadaj na drzewo
mój wirusiku,
bo kopa w tyłek dam!






3/.
Hej dziewczyno, spójrz na misia,
może jeszcze przypomni chłopca ci.
Za zasłoną białej maski skryty dzisiaj,
tylko w oczach te same szare łzy.

Płynie czas, jak ta rzeka,
wiem że wrócą, że wrócą tamte dni.
W oczach słone krople życia, co ucieka,
z pustych miast, pustych ulic, pustych wsi.

Biały miś, biała maska dla dziewczyny,
Którą kocham i będę kochał wciąż,
nawet jeśli przez zarazę świat jest inny,
Przeczekamy, przemodlimy całe zło.





1 komentarz:

muszetonapisać pisze...

Gratuluję Pomysłu, Coby :) Może faktycznie te utwory kiedyś zyskają jakąś muzyczną oprawę, a my będziemy już w innych nastrojach wspominać ten ... "czas zarazy"